Dilettanten i Gørslev

Velkommen til Gørslev dilettantens hjemmeside. (siderne er lige nu under revision)

Gørslev dilettanten er hjemmehørende under Gørslev Idrætsforening og har nu i mere end 40 år været en fastbestanddel af foreningens mange aktiviteter ligesom dilettant teater er en tradition i mange andre idrætsforeninger i landzonen..

Dilettanten har deres første øvedag efter skolernes efterårsferie. Her vil instruktøren have fundet et passende stykke frem, der er i den morsomme kategori. Der øves da i idrætsforeningens klubhus.

Omkring Nytår opstilles scenen i Gørslev Forsamlingshus, hvorefter der kan øves under mere realistiske forhold. Til den tid kan de fleste deres roller udenad.

Ultimo februar/primo marts bliver vinterens anstrengelser vist - først med en generalprøve, hvor der er gratis adgang - samme dag om aftenen til en premiereaften med efterfølgende spisning og hygge/dans., det er en lørdag. Et arrangement der hvert år trækker fuldt hus. Efterfølgende fredag er der en ekstra forestilling og om søndagen er der forestilling for områdets pensionister med gratis adgang og kaffe/te/boller/lagkage og ligeledes gratis bustransport til og fra forsamlingshuset, ligeledes et arrangement med alt optaget.

Dilettanten har, som andre kulturinstitutioner, været ramt af Corona restriktioner i 2020 og 2021 med aflyste forestillinger til følge. Håbet er at dette nu hører fortiden til.

Til forestillingerne er der udarbejdet et program, hvori der er annoncer fra lokale håndværkere, mekanikere, klinikker, handlende etc. Annonceringen i programmet er en stor økonomisk støtte for dilettantens virke. Der er mange udgifter herunder til leje af forsamlingshuset, køb af rekvisitter m.m. Så støt de lokale, de støtter os! Og programmet er et udmærket opslagsværk når du har brug for en håndværker etc.

Tag et kik ind på siderne. Under afholdte forestillinger vil der være mulighed for at se nogle af de forestillinger vi har opført gennem tiden.

Vi glæder os til at se dig til den næste forestilling, vi lover dig, det bliver underholdende.

Mange hilsner fra

Gørslev dilettanten

Gørslev dilettanten 2024 - plakat

Dilettanten søger

Har du lyst til at blive en del af vores lille teatertrup, så har vi brug for dig??.

Vi mangler både enkelte skuespillere og nogle, der vil hjælpe med alt det praktiske - særligt i tiden omkring opførelserne af årets stykke. Det er typisk i slut februar, start marts.

Måske har du ogå mod på at prøve kræfter som instruktør, så kom og vær med.

Ring til Annette Goldschmidt på 50519461 og hør mere.