Introduktion til siderne

Dilettanten i Gørslev er i besiddelse af et omfattende materiale der vedrører de stykker der er blevet opført gennem årene. Vi har derfor lavet disse sider, hvor du vil kunne finde alt vedrørende dilettanten gennem de mange år, skildret gennem tekster, avisudklip, fotos og videoclips.

På siden her vil du dog også kunne læse om sidste nyt.

Hav gerne lidt tålmodighed med siderne her, Webmaster skal lige have samling på de mange filer.

Tilbage til GIF's forside

Ny instruktør

Annette Goldschmidt der gennem 16 år har været instruktøren i Gørslev Dilettanten har valgt at takke af (for denne gang - red.) Det bliver sikkert lidt mærkeligt for mange, nu at skulle undvære Annette - der har kastet sig over andre udfordringer - blandt andet vores Landsbyforening, og nu bliver der formentlig også bedre tid til rejser i vintersæsonen. Vi siger alle tak til Annettte for det kæmpe arbejde hun har lavet igennem de mange år

Og velkommen til en gammel kending - Allan Strøm - der har påtaget sig instruktørrollen efter Annette. Sidst vi så Allan var på de skrå brædder som Anne-Dorthe Mortensen, Familieterareut i stykket "Mens vi venter på Hobro". Rollen som instruktør er dog ikke helt ukendt for Allan, der i årene 1998 til og med 2002 har været instruktør i Gørslev Dilettanten. Herudover har Allan spillet på Køge Scenen, lavet revy forestillinger for pensionisterne i Borup Aktivitetshus og været med i Mads Mathiesen.

Kommende forestilling(er)

Vi kan allerede nu løfte sløret næste teaterstykke. For første gang i 39 år bliver det et stykke vi tidligere har opført, men skal da helt tilbage til 1991, hvor "Charles Tante" stod på programmet. Dagene ligger ligeledes fast allerede nu:

Lørdag, den 9. marts 2019: Generalprøve kl. 14.00 - gratis adgang

Lørdag, den 9. marts 2019: Premiereaften kl. 18.30 - entre/tilmelding

Fredag, den 15. marts 2019: Ekstra forestilling - kl. 20.00 - entre

Søndag, den 17. marts 2019: Pensionistforestilling - kl. 13.00 - gratis adgang/tilmelding

Tak til vores støtter

Gørslev Idrætsforening siger tak til samtlige skuespillere, instruktør og medhjælpere både foran og bag ved scenen, i køkkenet, bag baren m.v. Der skal også være en kæmpe tak til programmets annoncører, for uden denne økonomiske håndsrækning ville det næppe være muligt at opføre dilettant i Gørslev år efter år.

Der skal også være en stor tak til Superbrugen i Bjæverskov der sørger for forplejningen ved den årlige pensionistforestilling, hvor der efter forestillingen bydes på kaffe/te, lagkage og hjemmebagte boller og selvfølgelig også en tak til Køge Kommunes Kulturpulje, for deres bidrag i forbindelse med bustransport af pensionister til og fra Gørslev Forsamlingshus.

Tilbage til GIF's forside